Вести

Онлајн куповина

Ваша права – и на шта треба обраћати пажњу


Права загарантована европским законодавством (Директиве о електронској трговини и продаји на даљину ) представљају минимални степен заштите који можете очекивати широм ЕУ. Уколико је онлајн трговац са седиштем унутар ЕУ, очекује се да ће вам његова интернет страница пружити све информације о ономе што желите да купите, а његове контакт-информације би требало да вам буду лако доступне.   


Код већине интернет трансакција имате право да очекујете седмодневни рок за отказивање. Тај рок ће започети дан након што је роба испоручена и значи да се производ који сте поручили може вратити, из било ког разлога – за разлику од куповине у радњи када не можете вратити производ уколико сте се предомислили. При враћању робе, мораћете да платите повратне поштанске трошкове, а затим вам трговац мора вратити новац у року од 30 дана.


Када вршите поруџбину, уобичајено је да будете обавештени о томе када ће производ бити испоручен. Роба би требало да буде испоручена у року од 30 дана од поруџбине, осим уколико сте пристали на алтернативан датум испоруке. Уколико испорука ваше робе потраје дуже од 30 дана, имаћете право да откажете поруџбину, а трговац ће морати да вам врати новац у року од 30 дана (наравно, осим уколико сте пристали на дужи рок испоруке).

 

Приликом интернет куповине увек је важно знати с ким имате посла, а сама чињеница да интернет страница има .цо.ук адресу  не значи аутоматски да је трговац заиста са седиштем у Уједињеном Краљевству. Када користите интернет страницу трговца, покушајте да пронађете његову адресу пре комплетирања ваше поруџбине – можда се она не налази у одељку ‘Контактирајте нас’, већ у ‘Условима коришћења. Уколико је адресу тешко пронаћи, упитајте се зашто је то тако и шта то трговац покушава да сакрије.

 

Приликом комплетирања ваше поруџбине путем интернета, често се од вас тражи да потврдите да сте прочитали и разумели услове коришћења, обично означавањем одговарајућег поља. Многи људи само означе ово поље и наставе даље – не чините то! Отворите услове коришћења, погледајте их, а ако приметите нешто што не разумете или чиме нисте задовољни, потражите додатне савете или појашњење.

 

Намена ових информација је да пруже смернице и представу о врстама заштите доступних вама као потрошачу приликом интернет куповине. Ако се нађете у спору са интернет трговцем или желите да сазнате више, молимо вас да нас контактирате!
 

 

Вест преузета са сајта:

http://www.ukecc.net/popular/shopping-online.cfm

« назад